Welke camping past bij u?

Wat is Match2Camp?

Match2Camp is een handig middel waarmee u snel een camping kunt vinden die aansluit bij uw wensen. ACSI heeft een onderzoek laten uitvoeren naar de wensen van kampeerders. Op basis hiervan zijn vier belevingswerelden en negen groepen omschreven. Elke camping is vervolgens ingedeeld in een groep.

Doe de test

Gele belevingswereld

In de gele belevingswereld treffen we kampeerders die op zoek zijn naar levendige campings, met een ruim aanbod aan voorzieningen en gezellige activiteiten.

Geel/blauw: compleet en comfortabel

Deze groep is wel op zoek naar een camping met alles erop en eraan. Vaak is dit een grotere camping, met grote plaatsen, veel voorzieningen en een compleet animatieprogramma. De camping mag best wat duurder zijn, als dit maar terug te zien is in de vele voorzieningen waar men gebruik van kan maken.

Geel/rood: Gezelligheid

Deze groep is vooral op zoek naar een camping waar veel recreatieve faciliteiten zijn en waar gezellige activiteiten voor de gasten georganiseerd worden.

Geel: Ontspannen en genieten

Deze groep is vooral op zoek naar een ontspannen vakantie. Onder het motto: ‘je kunt niet alles hebben’, is men minder op zoek naar een camping ‘met alles erop en eraan’. Als er maar voldoende leuke activiteiten zijn voor een ontspannen vakantie.

Groene belevingswereld

In de groene belevingswereld treffen we kampeerders die op zoek zijn naar ontspanning. Kernwoorden: rust en privacy.

Groen/geel: Gemoedelijk

Voor deze groep is de sfeer op de camping ook belangrijk. Deze kampeerders zoeken contact met anderen en genieten van een lekkere wandeling of rustige fietstocht in de omgeving van de camping.

Groen: Rust

Deze groep zoekt vooral een eigen plek met voldoende privacy, rust en ruimte. Bijvoorbeeld een afgebakende plaats. De afwezigheid van animatie, een uitgebreide campingwinkel of een restaurant is voor deze kampeerders niet echt een probleem.

Blauwe belevingswereld

In de blauwe belevingswereld treffen we kampeerders die op zoek zijn naar een comfortabele camping die als uitvalsbasis kan dienen voor een actieve en sportieve vakantie.

Blauw: comfortabel

Voor deze groep is het belangrijk dat de camping wat (luxe) extra’s heeft, zoals comfortplaatsen, een sauna, een beautycenter of een zonnebank.

Blauw/rood: actief

Deze groep zoekt een camping die vooral ingericht is op sportieve activiteiten zoals golfen, fietsen of watersporten.

Rode belevingswereld

In de rode belevingswereld treffen we kampeerders die op zoek zijn naar een bijzondere kampeerervaring, een camping die 'anders is dan anders'. Kernwoorden: natuur, sport en vrijtetijdsactiviteiten.

Rood/groen: Sportief

Deze groep is sportief aangelegd en zoekt een camping die past bij het programma dat uitgestippeld is. De camping is dan ook meer een basiskamp. Het is prettig als er voorzieningen worden aangeboden die benut kunnen worden bij terugkomst van de activiteit. Bijvoorbeeld een supermarkt, restaurant of zwembad. Echt veeleisend is deze groep echter niet. Het gaat meer om de sfeer die gecreëerd wordt. Het ongewone is juist een leuke, boeiende of interessante ervaring.

Rood: Bijzonder

Deze groep wil graag iets unieks beleven, iets anders dan normaal. De kampeerder wil met een ‘verhaal’ terugkomen. De activiteit staat daarbij veelal centraal en daar wordt een ‘ongewone’ plek voor gezocht. De camping heeft iets bijzonders, bijvoorbeeld een boomhut of een tipi-tent. Vaak zijn het kleinere campings met een beperkt aantal voorzieningen.